2017. május 18., csütörtök

Karamell öntetes epres pohárkrém és a 33. Blogkóstoló

A 33. Blogóstoló háziasszonya Márti, a "Hogy meg tudjuk nézni" blog írója. Ez alkalommal Sherpa konyháját kaptam, tőle fogom elkészíteni ezt az egyszerű de nagyszerű desszertet: a karamell öntetes epres pohárkrémet.
Nagyon gyorsan elkészíthető finomság, bármilyen idénygyümölcsöt lehet használni. 
Most én a rétegek közé frissen főzött rebarbara dzsemet is kentem, nagyon jót tett neki.
Hozzávalók 4 adaghoz:
12 dkg mascarpone
3 dl tejszín (én 2 dl tejszínt és 2 dl joghurtot haszáltam)
2-3 kanál cukor
30 dkg eper
poharanként 2 db zabkeksz (én csokoládés zabkekszet használtam)
karamellszósz
A karamellszószhoz:
10 dkg cukor
2 dl tejszín
diónyi vaj



A kramellszószhoz száraz serpenyőbe szórjuk a cukrot és óvatosan kevergetve megpirítjuk. Vigyázzunk, ne égessük meg a cukrot, mert akkor a karamell keserű lesz. Ha már szép mogyoróbarna felöntjük a tejszínnel. Eleinte a cukor összeugrik a hideg tejszín hatására, de lassacskán, ahogy az felforr úgy el is olvad. Tetszés szerint dobhatunk bele diónyi vajat is. Pár perc forralás után hűlni hagyjuk.
A mascarponet habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a hideg tejszínt és joghurtot, majd pár percig tovább verjük. A krém nem kell nagyon kemény legyen! 
Az epret metisztítjuk a szárától, megmossuk, lecsepegtetjük és apróra vágjuk. A felét lazán belekeverjük a krémbe.
A kekszet apróra morzsoljuk, minden pohár aljába teszünk belőle, majd epres krém következik, jöhet ismét kevés kekszmorzsa, ismét krém, majd a maradék eperdarabok.
A kihűlt karamellszósszal koronázzuk meg az édességet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése