2016. augusztus 25., csütörtök

Sajtgolyók és 30. Blogkóstoló

A 30. Blogkóstoló a Parókia konyhájában indult Annától, a számomra kisorsolt gasztroblog pedig a Lívia blogja, a Simone gasztróságai lett. Tőle most aranyló sajtgolyókat választottam és sütöttem. Régen sokat készítettem jómagam is, de valahogyan kimaradt, elfelejtődött. A sajtgolyókat ez alkalommal fűszeres gyümölcsszósszal tálaltam. Ha apróbbakat készítünk  levesbetétnek is fogyaszthatjuk.



Hozzávalók:
35 dkg reszelt sajt
1 tojás
1 csapott kanál liszt
bors
prézli
szezámmag
olaj a sütéshez
A gyümölcsszószhoz:
2-3 kanál savanykás lekvár (ribizli, áfonya)
2-3 kanál mazsola
1 kanál gránátalma szirup
balzsamecet
bors, só

Az apróra reszelt sajtot összekeverjük a liszttel, a tojással, borsozzuk, ha a sajt nem elég sós, akkor sózzuk. Jól összegyúrjuk, diónyi gombócokat formálunk belőle, szezámmagos prézliben alaposan megforgatjuk. Bő, forró olajban aranyszínűre sütjük, papírtörlőre szedjük, tartármártással, vagy ahogy én, gyümölcsszósszal tálaljuk.
A szószhoz a lekvárt és a mazsolát felöntjük annyi vízzel, amennyi ujjnyira ellepi, majd 5-6 percet forraljuk. Hozzáadjuk a gránátalma szirupot és a balzsamecetet, sózzuk, borsozzuk, majd botmixerrel egyneművé pürésítjük. Ha túl sűrű lenne kevés vízzel hígitjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése