2016. június 19., vasárnap

Ordás csöröge

A receptet a Kifőztük gasztromagazinban olvastam, onnan van a recept, a túrót én édes ordával helyettesítettem.
Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg liszt
2 tojás
1 kanál rum
1 diónyi zsír 
2-2,5 dl szódavíz
csipet só
A töltelékhez:
1 kg orda (vagy tehéntúró)
4 tojás
15 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
vaníliáscukor
A tetejére:
vaníliás porcukor



A tészta hozzávalóit annyi szódavízzel gyúrjuk össze, hogy kemény, rugalmas tésztát kapjunk. Fóliába csomagoljuk és legalább 30 percre pihentetjük.
A töltelékhez az ordát villával összetörjük, beleütjük a tojásokat, a cukrot, az ízesítőket és habosra keverjük. Ha tehéntúróval készítjük és az esetleg vizesebb lenne, akkor adhatunk hozzá 1-2 kanál grízt is.
A tésztát késfok vastagságúra, azaz nagyon vékonyra nyújtjuk. Én most tésztanyújtó géppel vékonyítottam.
A téglalap alakú tésztacsík egyik végére egymástól kis távolságra 1-1 kanál tölteléket helyezünk, ráborítunk még egy lapot, a töltelék körül alaposan lenyomkodjuk és egy derelyevágóval tenyérnyi darabokra vágjuk.
Amíg a párnácskák készülnek addig a megformált darabokat letakarjuk egy tiszta konyharuhával.
Egy lábasba 2 ujjnyi olajat öntünk, felforrósítjuk és kisütjük a csörögéket benne.
Szalvétára szedjük, majd meghintjük vaníliás porcukorral.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése