2016. június 12., vasárnap

Mentás zöldborsó krémleves és V.K.F.78

Ezzel a finom, hűs, gyorsan elkészíthető leveskével készültem a Vigyázz! Kész! Főzz! 78. fordulójára, melynek a háziasszonya én voltam, a témája pedig a tavasz zöldségei-gyümölcsei voltak.


Hozzávalók 6 tányér leveshez:
3-4 szál zöldhagyma
1 kanál olaj
1 kanál vaj
40 dkg frissen fejtett zöldborsó (lehet mirelit is)
2 kis fej krumpli
1 csokor zöldpetrezselyem
2 szál friss menta (ízlés szerint több-kevesebb)

bors
2 dl tejszín
pár csepp citromlé


A hagymát felaprítjuk és üvegesre dinszteljük az olaj és vaj keverékén. Rádobjuk a megtisztított, felkockázott krumplit, a zöldborsót, a felvágott zöldpetrezselymet és mentát, majd pár percig kevergetve tovább pároljuk. Felöntjük 1,5 l vízzel (vagy alaplével), sózzuk, borsozzuk és 10-12 perc alatt puhára főzzük.
Félreteszünk pár kanál főtt zöldborsót a tálaláshoz, a többit mixerrel pürésítjük. Hozzáöntjük  a tejszínt, még pár percre visszatesszük a tűzre. Kevés citromlével savanyíthatjuk.
Én főtt fürjtojással tálaltam, de bármilyen levesbetéttel finom. A menta egy nagyon finom, friss ízt kölcsönöz a levesnek, nagyon-nagyon ízlett. Próbáljátok ki ti is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése