2016. április 24., vasárnap

Gesztenyés krémes sütés nélkül és 28. Blogkóstoló

A blogkóstoló 28. fordulóját ez alkalommal Erika, a Sütök-Főzök blog írója vezeti. A számomra kisorsolt kóstolásra váró blog a    Sherpa Konyhája blog lett, aminek nagyon megörültem, hisz a nemrég sütött mákos béles receptje is tőle származik és biza annak nagy sikere volt.



Ez alkalommal Sherpától egy gesztenyés krémes receptet választottam, egyedüli változtatás az volt, hogy az én tepsiméretem 
23X23 centiméteres, a kekszalap mennyiségét e miatt (de nemcsak) feleztem.
Hozzávalók:
Az alaplaphoz:
12,5 dkg darált keksz
25 dkg gesztenyemassza (mirelit)
3 dkg olvasztott vaj
2 cl rum
A krémhez:
1 cs vaníliaízű pudingpor
4 dl tej
20 dkg vaj
10 dkg cukor
1 kk vanília kivonat
A tetejére:
2 dl tejszín

A darált kekszet összekeverjük a kiengedett gesztenyemasszával, a rummal és az olvasztott, langyos vajjal, majd sütőpapírral bélelt tepsi aljába nyomkodjuk. A hűtőbe tesszük dermedni.
A pudingot megfőzzük a tejjel és kihűtjük.
A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd apránként belekeverjük a pudingot, alaposan kihabosítjuk majd rákenjük a kekszalapra.
Tálalás előtt a tejszínt keményre verjük, tetszés szerint édesítjük. Tehetünk a tejszínhabba habfixálót is.







2 megjegyzés: