2015. december 29., kedd

Garibaldi keksz és 26. Blogkóstoló


Egy nagyon finom kekszet kóstoltam Brioche blogjáról, a Garibaldi kekszet, amit a Blogkóstoló  26. fordulójára készítettem és amit ez alkalommal Lívia írt ki.
Ez a keksz amit most sütöttem nagyon finom, aromás, ropogós, bizonyára gyakran fogom megismételni. Véleményem szerint biztos pillére kéne legyen minden süteményesdoboznak. Köszi Timi!
Mivel nem volt itthon megfelelő mennyiségű mazsolám pótlásként kandírozott gyömbért tettem bele, ezáltal egy sokkal pikánsabb ízt kapott a keksz. 
Hozzávalók:
11 dkg porcukor
11 dkg puha vaj
1 tojás sárgája
22 dkg liszt
1 csipet só
1 citrom reszelt héja
5 dkg mazsola (nálam fele kandírozott gyömbér)
A tetejére:
1 tojás fehérje
kritálycukor (barna is)

A puha vajat habosra keverjük a porcukorral, a sóval, a citromhéjjal, hozzáadjuk a tojás sárgáját majd a lisztet és a mazsolát.
Gyorsan összedolgozzuk, fóliába csomagoljuk és a hűtőbe tesszük legalább fél órára. Nekem még kellett 1 kanál víz, hogy összeálljon a massza.
2-3 mm vastagra nyújtjuk, derelyevágóval tetszőleges méretűre és formára vágjuk, sütőpapírra helyezzük, megverjük kissé felvert tojásfehérjével, megszórjuk cukorral és 160 C fokra előmelegített sütőben rózsaszínűre sütjük.
Jól zárható dobozba tesszük a kisült finomságokat, ropogósak maradnak.



Tipp: könnyebben nyújtható műanyag fólia között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése