2015. június 26., péntek

Zellerkrémleves füstölt lazaccal és Blogkóstoló 23

A Blogkóstoló 23. fordulójában Danadi konyhájában jártam és onnan választottam ezt a finom levest. E forduló háziasszonya most Judit, a Szénhidrát nélkül blog írója.
 Mivel fogyókúrázom, kissé visszafogtam a tejszín és a vaj mennyiségét, de így is nagyon jó ízű lett ez a leves és mert szeretem a csípős ízeket chilit is használtam ízesítésre.

 Hozzávalók 4 tányérhoz:

1 közepes fej vöröshagyma
1 kanál vaj vagy olívaolaj
30 dkg hámozott, kockázott zellergumó
10 dkg hámozott, kockázott krumpli
0,5 l zöldségalaplé
1 dl tejszín
só, bors, szerecsendió

Tálaláshoz:
füstölt lazac
citrom
chili

A vajon üvegesre dinszteljük a kockára vágott hagymát. Rádobjuk a zöldségeket és gyakran megkevergetve tovább pároljuk. Felöntjük a zöldségalap lével és még ugyanannyi vízzel és puhára főzzük. Sózzuk, borsozzuk.
Ha a zeller puha botmixerrel pürésítjük, hozzáadjuk a tejszínt, kevés szerecsendiót reszelünk bele és ismét felforraljuk.
Kockára vágott füstölt lazaccal tálaljuk, melyre pár csepp citromlevet csavarunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése