2015. január 25., vasárnap

Rizstorta és Szakácsmustra

Ezt a tejberizs tortát a Szakácsmustra virtuális játék alkalmából készítettem el. A játék szülőanyja Erika, az Életinfó  blog írója, ennek a fordulónak a játékvezetője pedig  Csaba, az Őrült szakács az Őrülten jó ételek blog készítője. A 8. forduló szakácsa Frank Júlia.
Külön köszönet Erikának a segítségért, tőle kaptam Frank Júlia recepteket, hadd legyen miből válogassak.
A receptjei annyira háziasak, retró stílusúak, szinte visszarepültem az időben és édesanyám konyhájában voltam ismét. Kukoricás rizssaláta és túrógombóc leves lett előételnek, tepertős tepsis burgonya főételnek, desszertnek pedig ezt a nagyon finom rizstortát készítettem el. A többi étel receptjeivel szép lassan jelentkezem.


A választásomba közrejátszott az is, hogy nagy rizsrajongó vagyok, előző életemben biztos kínai voltam.
Frank Júlia kitűnő receptjét megturbóztam egy balzsamecetes málnaöntettel, ez tette igazából kerekké az egészet.
Hozzávalók egy 19 cm átmérőjű tortaformához


A tortalaphoz:
2 tojás
2 kanál cukor
2 kanál olaj
2 kanál liszt (rizsliszt)
csipet só
A töltelékhez:
15 dkg rizs
10 dkg cukor
10 dkg mazsola (vagy aszalt vörösáfonya)
8 dl tej
2 dl tejszín
1 citrom reszelt héja
csipet só
3 lap zselatin
A málnaöntethez:
25 dkg málna
10 dkg cukor
2 kanál balzsamecet
2 kanál gránátalma sűrítmény
1 kanál étkezési keményítő

A piskótához keményre verjük a tojások fehérjét a cukorral és a sóval, belecsorgatjuk a tojások sárgáját meg az olajat, végezetül óvatosan beleforgatjuk a lisztet is.
Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük és 180 C fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Kihűtjük és két lapra vágjuk.
 A rizst puhára főzzük 1 dl vízzel, a tejjel (0,5 dl-t félreteszünk) a citrom héjával, a sóval, végezetül belekeverjük a cukrot és a mazsolát. Langyosra hűtjük.
A félretett tejet felforrósítjuk és belekeverjük az 5 percig hideg vízben áztatott zselatinlapokat. Langyosra hűtjük. 
A tejszínt keményre verjük.
A tejberizsbe keverjük a zselatinos tejet, majd óvatosan a tejszínhabot is.
A tortaforma aljába terítünk egy piskótalapot, beleöntjük a tejszínhabos rizst majd betakarjuk a másik piskótalappal. Legalább fél napig behűtjük.
Málnaöntettel tálaljuk.
Az öntethez a málnát és a cukrot 5 percig főzzük 2 dl vízben, majd szitán áttörjük. Hozzáadjuk a balzsamecetet, a gránátalma sűrítményt és a keményítőt, amit előzőleg 2 dl hideg vízzel kevertünk csomómentesre. Pár percet még forraljuk, majd kihűtjük.





 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lehetett, bár én pont fordítva vagyok, nem eszem rizst, de ezt biztos megkóstolnám :) Az öntetet pedig biztos, hogy kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Era, ezt a tortácskát a kollegáim ették meg, nagy sikere volt, az öntet pedig attól a kis balzsamecettől annyira, de annyira speciális lett, hogy érdemes kipróbálni.

      Törlés