2014. augusztus 15., péntek

Donal Skehan banános pudingja karamellszósszal és Szakácsmustra 5

Nagyon szeretem a Szakácsmustra nevű gasztrojátékot, amit Erika, az Életinfo blog háziasszonya talált ki pár hónapja. Egyszerű a feladat: mindenkinek egy, az aktuális játékvezető által megjelölt ismert szakács repertoárjából kell sütnie-főznie valamit.
Az ötödik Szakácsmustra háziasszonya most Juci lett,  a Fromjuci blog fiatal, de tehetséges írója aki egy számomra ismeretlen szakácsot választott ki: Donal Skehant. Miután megnéztem a fiatal fakanálforgató repertoárjából egy tucat viedót és elolvastam még ugyanannyi írott receptjét megállapíthattam, hogy nagyon jó döntés volt ezt a fickót választani erre a fordulóra. Igen-igen sok, nagyon finom és gyorsan elkészíthető receptre bukkantam nála. 
Íme a mostani választásom: banános, csokoládés puding karmellszósszal.


Hozzávalók:
16 dkg puha vaj
19 dkg barnacukor
2 tojás
2 banán
20 dkg liszt
1 kiskanál sütőpor
20 dkg csokoládé
csipet só
A szószhoz:
10 dkg vaj
15 dkg barnacukor
1 kanál méz
2 dl tejszín
csipet só
 A banánokat fagyasztóba tesszük pár órára, majd hagyjuk kiengedni. Sokkal pépesebb, édesebb és aromásabb így, mint a simán, villával összetört friss banán. Éppen ezért, ha van barnuló fölösleges banánunk, bátran fagyasszuk le, bármikor ízletes desszertet tudunk belőle varázsolni.
A vajat habosra keverjük a cukorral, a sóval, a sütőporral, az apróra vágott csokoládéval, a banánpürével, egyenként hozzákeverjük a tojásokat, majd  a lisztet is.
Kivajazott, barnacukorral megszórt muffinformákba kanalazzuk a masszát (nekem 10 darab lett) és előmelegített 180 C fokos sütőben tűpróbáig sütjük (kb 30-35 perc).
A szószhoz felolvasztjuk a vajat, beleszórjuk a cukrot és kevergetve megkaramellizáljuk.  Sózzuk és hozáöntjük a mézet és a tejszínt, majd még pár percet forraljuk.
A langyosra hűlt pudingocskákat kiborítjuk a formákból és karamellszósszal leöntve tálaljuk.
A recept tökéletes, a sütemény nagyon finom, a kollegáim nagyon  értékelték. Ők ették meg.
Amit másképp készítettem: 10 dkg fehércsokoládét, 10 dkg pirított, vágott mogyorót és három banánt használtam az elkészítéséhez, ezzel kissé eltérve az alaprecepttől.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése