2013. december 18., szerda

Wellington bélszín, ahogy Gordon Ramsay készíti


Wellington bélszín Gordon Ramsay receptje nyomán, ahogy Erika a "Szakácsmustra" játékában elképzelte! 

Hozzávalók 4 személyre:
kb 60 dkg marhabélszín
50 dkg gomba (most champignon)
10 dkg főtt gesztenye
10 dkg pármai sonka (én serranóit használtam)
2-3 kanál olívaolaj
2 kanál mustár
2 cikk fokhagyma

bors
kakukkfű
1 levél vajastészta
1 tojás sárgája

1. A csodaszép bélszínt sózzuk, borsozzuk és minden oldalát kissé megsütjük a forró olívaolajon, majd a tepsiből kivesszük és megkenjük mustárral. Kihűtjük!
2. A gombát, a főtt gesztenyét, a fokhagymát apróra daráljuk, majd forró serpenyőben addig pároljuk, amíg elfövi a levét. Sózzuk, borsozzuk, belemorzsolunk egy kevés kakukkfüvet majd kihűtjük.
3. Kiterítünk egy fóliát, a sonkaszeleteket egymás mellé helyezzük, figyelve, hogy majd beburkolja a bélszínt, borsozzuk. Megkenjük a gombapéppel, ráhelyezzük a húsdarabot, majd figyelemesen, jó szorosan felcsavarjuk és hűtőbe tesszük 15 percre.
4. Újabb fóliát feszítünk ki, ráterítjük a vajas tésztalapot, rátesszük az időközben kicsomagolt sonkás-gombás-húsos tekercset és szépen becsavarjuk a tésztával, majd a fóliával. Vigyázzunk, hogy a tészta mindenhol bevonja a hústekercset, a fölösleges tésztát késsel nyessük le. Újabb 10 perc a hűtőben.
5. Kivesszük a hidegről a tekercset, kibontjuk a fóliából, megkenjük tojássárgával, egy kés tompa felével mintát cifrázunk bele, durva sóval megsózzuk, majd 200 C fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt megsütjük.
6. Felvágás előtt 20 percet "pihentetjük".
Fokhagymás vajon párolt lilarépával tálaltam, jó petrezselymesen.
Igazi parádés menű lehet Karácsonyra.


Ami a Gordon Ramsay receptjétől nálam eltért: nem angol, hanem közönséges mustárt használtam, nem pármai sonkát vettem, hanem serranóit, túl rövidre sikerült a sonkaburok, emiatt nem vonta be teljesen a húst, nekem szükség volt 45 perc sütésre, a 35 percet keveselltem (nem kedvelem a véres húsokat), valamint elfelejtettem megsózni a tészta tetejét sütés előtt. Összegzésként levonom a konzekvenciát, Gordon nem kell tőlem rettegjen, soha a lába porát nem fogom tudni "felérni". 
Ettől függetlenül a Wellingon bélszínje remekül sikerült!

2 megjegyzés:

  1. Ú, nagyon csodás lehet! Már régóta fenem a fogam rá, de eddig nem mertem nekiállni. :) Most ebben a játékban döbbentem rá, hogy amellett, hogy a kedvencem, igenis működnek a receptjei, szóval hajrá Wellington! :D Csodás lett, tényleg parádés, ügyes vagy! :))

    VálaszTörlés