2013. október 25., péntek

BAGEL és blogkóstoló

Ismét más blogról hoztam nektek egy fantasztikus finomságot, nekem sem jött, hogy elhiggyem, ennyire szerény alapanygokból milyen különlegességet lehet készíteni. Akitől most blogkóstoltam az Káosz kapitány, aki pedig a játékot vezeti, az Teller Cake.

Hozzávalók 8 darabhoz:

60 dkg liszt
3,2 dl víz (nekem ennyi kellett)
1 ek cukor
1 tk só
1 ek olaj
1 ek olvasztott vaj
2 dkg élesztő
a főzéshez:
2 kanál cukor
a szóráshoz:
3-4 kanál mák

A langyos vízben elmorzsoljuk az élesztőt, belekeverjük  a cukrot és felfuttatjuk. Tálba szitáljuk a lisztet, sózzuk, hozzáadjuk a zsiradékot és az élesztős vízzel kemény tésztát gyúrunk. Deszkára borítjuk és alaposan kidolgozzuk. Lefedve 1 óra alatt duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát kissé átgyúrjuk, 8 egyenlő részre vágjuk, majd minden tésztadarabból először rudat sodrunk, majd a végeit összecsípve karikát formázunk.
Fél órát még kelesztjük.
Egy lábosban vizet forralunk, beleszórunk 2 kanál cukrot, majd a bagelkarikákat egyenként belefőzzük, mindkét oldalukat 30 mp-ig.
Sütőpapírra szedjük, mákkal vagy szezámmaggal meghintjük, 200 C fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.


Vajjal megkenve ettem meg az első bagelt, de fogyaszthatjuk bármilyen ízletes kencével, vagy akár lekvárral is, kávé, tej vagy tea kísérőjeként. Finomabb, mint bármilyen sima péksütemény, mint amit eddig készítettem. Egyszóval: bagel szerelem.


 

10 megjegyzés:

  1. Bagel-szerelem? Ez jól hangzik! Örülök, hogy ilyen jól sikerült választani! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon ízlett, szerintem még fogom ezt fokozni!!!

      Törlés
  2. Nagyon guszta lett :) Én is imádom :)

    VálaszTörlés
  3. Én kicsit nehezményezem, hogy annak, aki blogot vezet, nem megy a helyesírás (elhigyjem). Amúgy jó kis recept, kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roppant restellem, köszönöm a figyelmeztetést, javítom, Tudom nem szolgál mentségemre, hogy sok anyaországbeli még ennyire sem tud helyesen írni. Máskor pedig írd alá a kommentet, kedves névtelen, mert azt úgy illik.

      Törlés
  4. Nagyon kívánatosak! Jó választás volt!

    VálaszTörlés