2012. november 12., hétfő

PULYKA CURRYVEL ÉS GARAM MASALÁVAL


Bele vagyok habarodva az indiai konyhába. Nem fogyasztottam annyira sokszor, hogy ismerőjének valljam magam, de azt amit ettem, azt szuperlativuszokban tudom csak emlegetni. A fűszerek tobzódása az ízlelőbimbóimon, az ételek textúrája, mind, mind kedvemre valók.
Hosszas tépelődés után vettem egy doboz garam masalát, curryporom már volt, azt többször is használtam.
Íme a hozzávalók:
- 2 nagy vöröshagyma
- 4 kanál olaj
- 5 cikk fokhagyma
- 50 dkg pulykacomb filé
- 1 kiskanál garam masala
- 1 kiskanál currypor
- 1/2 kiskanál kurkuma
- 4 kanál paradicsompaszta
- 1 kanál étkezési keményítő
- 2 dl kókusztej
- 1 csípőspaprika
- só
A hagymát kockára vágtam és megdinszteltem az olajon, rádobtam a megtisztított, aprózott fokhagymát, majd a garam masalát, a curryport, a kurkumát és a sót. Folytonosan kevergetve pirítottam a fűszeres hagymát, majd hozzáadtam a kockára vágott pulykacombot, a paradicsompasztát, az apróra vágott csípőspaprikát. 
Felöntöttem vízzel és néha megkevergetve puhára pároltam, az időközben elpárolgott folyadékot folyamatosan pótoltam. Amikor a hús puha lett, behabartam a hideg vízzel elkevert keményítővel, pár percig még forraltam, amíg a szósz besűrűsödött, majd hozzáadtam a kókusztejet. ezzel már csak épp hagytam egyet rottyanni.
Nos, ez a finom, húsos ragu, a különlegesebb fűszerekkel nagyon ízlett, bulgurral fogyasztottuk. 
Tovább kísérletezve az idegenebb ízekkel hamarosan megismétlem.




Feleim, vegyetek és egyetek!

4 megjegyzés:

  1. Szerintem tök jó lett. És jól is néz ki. Ha egy tanácsot elfogadsz, akkor indiai ételbe ne tegyél keményítőt. Ha nem kókusztejet, hanem sűrűbb kókuszkrémet hasznélsz, akkor nyugodtan főzd vele együtt, míg eléri az általad kedvelt sűrűséget. Sokkal selymesebb lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jó tanács, főleg ha építő jellegű, mindig jól jön. Ami a keményítőt illeti, úgy gondoltam mégsem sűríthetem kukoricaliszttel, a szaft "testességéhez" meg kimondottan ragaszkodtam. Mivel a lakóhelyemen nehezebben beszerezhető a kőkuszkrém (soha nem láttam sehol), hát mindig azzal főzök, amit találok. A találékonyságról igen híresek a sok nehézséggel "megszokott" romániai héziasszonyok :-)

      Törlés