2012. november 16., péntek

KECSKESAJTOS FOSZLÓS KIFLI

A hamburger zsemléken nagyon felbúzdultam, eddig azt hittem, csak egyfajta kenyeret tudok sütni s hogy a zsemle sem lesz másabb állagú-ízű. Hát, másabb lett, sokkal finomabb, foszlósabb. Éppen ezért  vasárnap reggelire kiflireceptet kerestem és meg is találtam Limaránál. 
A nála talált mennyiséget megfeleztem, így is 8 szép kifli lett belőle, a friss kecskesajtot is másképp fűszereztem. Íme a recept:
Hozzávalók a tésztájához:
- 23 dkg liszt
- 1 kiskanál só
- 1,5 kanál olaj
- 1/2 kisdoboz joghurt
- 1 dl langyos tej
- 1,5 dkg élesztő
- 1/2 tojás
- 1 kiskanál cukor
- 7 dkg puha vaj
A töltelékhez:
- 20 dkg friss kecskesajt
- 3 kanál tejföl
- 2 sültpaprika megtisztítva, feldarabolva
- 2 zöldhagyma feldarabolva
A tetejére:
- 1/2 tojás
- 2 kanál szezámmag



Az elkészítése roppant egyszerű volt: a langyos tejbe belemorzsoltam az élesztőt, beleszórtam  a cukrot és meleg helyen felfuttattam  a kovászt.
A liszthez adtam a többi hozzávalót (a vaj kivételével) és kidagasztottam  a langyos kovásszal. Cipót formáltam belőle, letakartam és 1 óra alatt duplájára kelesztettem. Akkor fél centi vastagra nyújtottam, megkentem a vajjal, összehajtogattam és letakarva ismét fél órát kelesztettem. Utoljára ismét kinyújtottam, hajtogattam, majd kör formájúra nyújtottam.
Közben alaposan összekevertem a túrótöltelék hozzávalóit, megkentem a tésztakarikát és 8 egyenlő cikkre vágtam.
Kívülről befele tekerve kifli formájúra tekertem a cikkeket, picit meggörbítettem és sütőpapíros tepsibe helyeztem.
A sütőt bekapcsoltam, közel helyeztem a tepsit és amíg a sütő melegedett, addig a letakart kiflik még nőttek egy kicsit. 
Végezetül megkentem a tojással és megszórtam az előre megpirított szezámmaggal, majd pirosra sütöttem.
A maradék túrókrémmel és chilizselével kentem meg, felséges reggeli lett. 




Feleim, vegyetek és egyetek!

5 megjegyzés: