2012. november 9., péntek

CSIRKE HAMBURGER - HAMBURGER CU PUI


A helyi amerikai gyorsétkezdében akció van: adott keretek közt veszel egy hamburgert és kapsz még egyet "ajándékba". Mivel fajtámból eredendően minden idegszálam tiltakozik ez ellen a vendéglátóipari egység ellen, hát eldöntöttem: ma ebédre házi készítésű hamburgert alkotok!
A zsemlék megsütése roppant egyszerű volt, a Limara receptjét a Colors in the Kitchen oldaláról olvastam. 
Hozzávalók 4 nagyobb zsemléhez:
- 30 dkg liszt
- 1 dl langyos tej
- 1 csapot evőkanál cukor
- 1/2 teáskanál só
- 0,2 dl olaj
- 1/2 tojás
- 1 púpozott kanál joghurt
- 1 dkg élesztő
- 1-2 kanál langyos víz (ha szükséges)
-1/2 tojás a kenéshez
- 1 kanál mák vagy szezámmag
Az élesztőt elkevertem a langyos tejjel, pici cukorral, 1 kanál liszttel és felfuttatam. Akkor összevegyítettem a többi hozzávalóval és alaposan megdagasztottam, liszttel megszórtam és tiszta konyharuhával letakarva egy óra alatt duplájára kelesztettem.
Akkor picit átgyúrtam, 4 egyforma darabra vágtam és zsemléket formáztam belőlük. Sütőpapíros tepsibe tettem, a felvert tojással megkentem és mákkal megszórtam. Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.
A hamburgerpogácsákhoz:
- 40 dkg darált csirkemellhús
- 1 tojás
- 3 kanál zsemlemorzsa
- 1 csokor aprított zöldpetrezselyem
- 1 apróra vágott hagyma
- 4-5 cikk zúzott fokhagyma
- só, bors
A hozzávalókat alaposan összegyúrtam, négy részre osztottam s kicsit vizes kézzel először gombóckákat formáztam belőlük, amit aztán a tenyeremmel szépen ellaposítottam.
Forró serpenyőben, kevés olajjal meglocsolva, néha megforgatva készre sütöttem.
Egy fél kilónyi káposztát legyalultam és összekevertem egy karikára vágott lilahagymával, sóztam, borsoztam, ecettel ízesítettem.
Befejezésképp 4 szelet keményebb sajtot pár percig olvadásig sütöttem a serpenyőben.
A kettévágott zsemlébe először behelyeztem a sült húspogácsát, rá a sajtot, végezetül a hagymás káposztát.
Semmi, de semmi értelme magamat dícsérni, az étel magáért beszélt.




Feleim, vegyetek és egyetek!

Ingrediente pentru chifle (4 bucati mari)

- 300 g faina alba
- 100 ml lapte caldut
- 1 lingura rasa de zahar
- 1/2 lingurita de sare
- 10 g de drojdie 
- 20 ml ulei
- 1 lingura cu varf de iaurt
- 1/2 oua pentru compozitie
- 1-2 linguri apa calduta daca e cazul
- 1/2 oua pentru uns
- 1 lingura de mac sau susan

Dizolvam drojdia in laptele caldut si amestecam cu un praf de zahar si 1 lingura de faina. Lasam maiaua sa se umfle un pic, dupa care framantam cu restul ingredientelor. Formam o "minge" din aluat, pudram cu un pic de faina, acoperim cu un stergar curat si asteptam sa creasca cam 1 ora. Dupa ce s-a dospit indeajuns framantam usor, il portionam in patru parti egale, formam chiflele si le punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Ungem cu jumatatea de oua, presaram macul si coacem in cuptorul preincalzit pana ce se fac aurii.

Pentru chiftele:
- 400 grame  carne tocata de piept de pui
- 1 ou
- 3 linguri de pesmet
- 1 ceapa tocata marunt
- 4-5 catei de usturoi zdrobite
- 1 legatura de patrunjel taiata marunt
- sare, piper dupa gust
Framantam ingredientele, impartim cantitatea de carne in 4 si formam chiftelele. Prajim in tigaie cu foarte putin ulei.
Razuim 1/2 kg varza , taiem fidelute 1 ceapa mare rosie, le amestecam, punem sare, piper si o lingurita de otet.
Frigem 4 felii de cas in tigaie, pana se topesc si prind si crusta.
Pe chiflele taiate in doua punem chiftelele de pui, casul topit si salata de varza cu ceapa.
Pofta buna, oameni buni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése