2012. november 27., kedd

AMERIKAI PALACSINTA - Pancakes

Mindig vágytam rá, mindig kívántam, elérhetetlennek, titokzatosnak gondoltam. Igen, róla van szó, az amerikai palacsintáról...
Íme a hozzávalók egy alaprecepthez:
- 12 dkg liszt
- 1,5 dl tej
- 1 kiskanál sütőpor
- csipet só
- 1 kanál cukor
- 3 tojás
- 7 dkg olvasztott vaj
- ízlés szerint reszelt citromhéj, narancshéj, vanília, aromák
A tojások fehérjét felverjük jó keményre. 
A többi hozzávalót alaposan összevegyítjük, majd gyengéden hozzákeverjük a tojáshabot.
Forró serpenyőben, zsiradék nélkül sütjük, egy merőkanálnyit téve bele, vagy több kissebb palacsintát sütve egyszerre.
Vigyázat, hamar megég!
Cseresznyedzsemmel fogyasztottam!




120 g faina
150 ml lapte
1 lingurita de praf de copt
1 lingura de zahar
1 praf de sare
3 oua
70 g unt topit, racit
Batem albusurile tari.
Amestecam galbenusurile, faina, laptele, zaharul, sarea si untul topit cu laptele, dupa care incorporam cu grija albusul batut.
Le coacem in tigaie antiaderenta fara grasime, pe ambele parti.
Atentie, se arde repede!





6 megjegyzés:

  1. Na, akkor én is meg kell süssem mert pont úgy vágyom rá mint Te, és eddig csak álmodoztam róla, hogy egyszer megsütöm! :))) Irtó jól néz ki!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, valami jó "szaftossal" öntözgesd meg, mert szerintem kicsit száraz. A mi csúsztatott palacsintánk mellett ez azért labdába sem rúghat :-).

      Törlés
  2. Nagyon guszta ! Én mézzel szeretem:)
    Gratulálok a cikkért :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos! :) én úgy eszem, hogy sorban: palacsinta-vaj-savanykás lekvár-palacsinta-vaj-juharszirup vagy fenyőméz.. így egyáltalán nem száraz!:) viszont a csúsztatott palacsintához most kedvet kaptam, mert én meg olyat nem csináltam még..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jó tanácsokat! Próbáld ki a "mi" fajtánkat, megéri!

      Törlés