2012. október 21., vasárnap

HACHIS PARMENTIER

Ezt a receptet innen olvastam először, a napokban, rögtön tudtam, hogy el fogom  készíteni. Pörköltmaradék felhasználására is jó, de ha nem tudjuk mit készítsünk a darált húsból, hát ez is egy tökéletes megoldás.
Hozzávalók:
-50 dkg darálthús (lehet disznó-marha vegyes, én marhahúst használtam)
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 4 kanál olaj
- 1 fej kápiapaprika (elhagyható)
- 1 kanál liszt
- 50 dkg krumpli
- 2 dl tejszín
- 15 dkg füstölt sajt 
- só
- bors

A hagymát apróra vágjuk és megdinszteljük az olajon, amíg a hagyma párolódik, hozzáadjuk az apróra kockázott kápiát is, sózzuk, borsozzuk. Amikor a hagyma és a paprika megpuhult, rádobjuk a darált húst és folytonosan kevergetve pároljuk. A hús elegendő mennyiségű vizet enged, hogy megpárolódjon. Végül megszórjuk a liszttel és tovább kevergetjük még pár percet, amíg a liszt is megfő. Ha szükséges öntsünk alá kevés bort is.
Amíg a hús készül, főzzük puhára a krumplit, szűrjük le és törjük meg alaposan. Keverjük ki a tejszínnel, a fele mennyiségű sajttal, sózzuk.
Egy tűzálló edény aljába terítsünk a krumplipüréből. rá egy réteg hús kerül, ismét krumpli, megint hús, majd legvégén krumpli. Reszeljünk rá még sajtot. 
Én ez esetben, mivel kisebb mennyiségből készítettem, csak 2 sort raktam le, de így is nagyon finom lett.
Forró sütőben pirosra sütjük 20-25 perc alatt.



Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. Nem is tudom mi tetszik jobban, az étel vagy a sütőtálad... Mindkettőt elfogadnám. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm, a sütőtál nem az én érdemem...

      Törlés