2012. július 11., szerda

PORTUGÁL SÜTI

Ezt a receptet Jamie Olivertől láttam a tévében s annyira megtetszett (a recept is), hogy nem volt nyugtom addig, amíg meg nem csináltam. Ismét egy olyan süti, ami nem igényel semmilyen konyhai szaktudást, csak egy kis akaratot és kevés időt, de a végeredmény felülmúl minden várakozást.



Egy 40 dkg-os mirelit vajastésztát hagytam kiengedni, majd 6 darab 10X20 cm-es téglalappá vágtam. Megszórtam fahéjjal és szorosan feltekertem, majd a kis hengert 3 egyforma darabra vágtam. Összesen 18 lett, ennyi süti is lesz!



A kis hengereket talpra állítottam, a tenyeremmel jól lenyomtam őket, majd lapossá, kb 12-13 cm átmérőjű koronggá nyújtottam.



A vékony korongokat belenyomkodtam a muffinsütő mélyedéseibe, nem baj ha egyenletlen vagy túllóg a peremén.



Sütőpapírból csak úgy kézzel tenyérnyi darabkákat szakítottam, az öblök mélyébe helyeztem és feltöltöttem babbal. Annak aki nem tudja mondom, hogy ezt nevezik vaksütésnek. Forró sütőben körülbelül 10-12 percig sütöttem, majd kivettem a papírokat és  a babot és az üreget megtöltöttem krémmel. A babot félretettem egy dobozba, jó lesz máskor is.
A krémhez habosra kevertem 3 tojást, 3 kanál cukrot, egy narancs héját és levét és 3 dl tejet. Ezzel a folyadékkal töltöttem meg a félig megsült kosárkáimat, majd tovább addig sütöttem, amíg a tojáskrém megkötött, sőt picit meg is barnult.
Amikor kihűlt kiszedtem a formákból és leöntöttem a karamellszósszal.
A karamellszószhoz 4 kanál cukrot addig melegítettem, amíg sötétbarna színű, folyékony karamell nem lett belőle. Akkor belecsavartam egy narancs levét és hozzáadtam mogyorónyi vajat is. Addig kevergettem, amíg minden egynemű nem lett, majd a sütik tetejére csorgattam. Vigyázat, a karamell kegyetlenül éget!



Azt hiszem, aki csak egy kicsit is szereti a pocakját, az el tudja képzelni ennek az egyszerű édességnek a nagyszerűségét. Próbáljátok ki ti is.




Feleim, vegyetek és egyetek!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept! Ez a Jamie fiú nagyon tud valamit!...:) Szuper, hogy fázisfotókat is készítesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy szuper Jamie is meg a recept is? Nekem is egyből megtetszett! A fázisfotókat csak akkor készítem, amikor úgy érzem, nem leszek elég érthető a magyarázatokkal.

      Törlés
  2. Istenien hangzik, es gondolom nagyon fincsi is :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik. Szeretem Jamie receptjeit. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Könnyen elkészíthető, de nagyon finom ételeket főz, látványosan, érdekesen.

      Törlés