2012. július 8., vasárnap

HÚSOS-TÖKÖS PIE





Nagyon finom húsos pie-t, vagyis palacsintát sütöttem.
Apró kockára vágtam egy fej vöröshagymát, megdinszteltem egy kevés olajon. Akkor hozzáadtam fél kiló darált csirkemellet , sóztam, borsoztam és fehéredésig pirítgattam tovább. Közben megtisztítottam és dobókocka nagyságúra vagtam egy 25 dkg-os tököt és egy hasonló méretű padlizsánt, majd hozzáadtam a darált húshoz. Tovább folytattam a dinsztelést addig, amíg majd minden levét elfőtte. Végezetül kihűtöttem, beleszórtam egy csokor apróra vágott zöldpetrezselymet, egy marék zsemlemorzsát és 2 tojást, majd alaposan összekevertem.

Egy lap mirelit vajastésztát szobahőmérsékleten hagytam kiengedni, kibéleltem vele egy hosszúkás, keskeny tepsit úgy, hogy a két széle lecsüngjön a tepsi oldalán. A fele tölteléket belekanalaztam az aljára, a közepébe helyeztem 3 piros sültpaprikát, majd rákentem a maradék tölteléket.
A tészta széleit aztán ráhajtottam a töltelékre,  felvert tojással lekentem és sütőben addig sütöttem, amíg szép piros nem lett.
A tésztája foszlósan ropogós, a tölteléke ízletesen szaftos lett. 
Vágjatok egy jó vastag szeletet, fogjatok egy hideg kovászos uborkát, töltsetek egy korsó habzó sört, bizonyára nem fogjátok megbánni.



Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. vai de mine si de mine, Ildi, ce bunatateeee! cat imi plac mie placintele astea! si, cum nu mi-e frica sa dau drumul la cuptor nici macar pe vremea asta, la placinte inainte zic!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aluatul e cumparat, restul a mers destul de repede...da bunaaaa

      Törlés