2012. június 19., kedd

ZÖLDBORSÓ KRÉMLEVES


Ismét egy gyors étel amihez nem szükségeltetik semmilyen főzési tudomány. Csak fazékba tesszük a hozzávalókat és megfőzzük.
Megtakarítottam és apróra kockáztam 2 szem krumplit, kifejtettem 1 kiló zöldborsót, felaprítottam 2 szál zöldhagymát.
A hagymát megdinszteltem pár kanál olajon, rádobtam a krumplit és a zöldborsót, majd felöntöttem másfél liter vízzel.ztam, borsoztam, tettem hozzá egy fél csokor petrezselyemzöldet és mindent puhára főztem. Akkor botmixerrel pürésítettem és tejföllel ízesítettem. Pici citromlevet is csavartam bele.



Sajtchipsszel, pirított lenmaggal, petrezselyemzölddel tálaltam.
A sajtchipszhez apróra reszeltem sajtot és sütőpapíros tepsiben halmocskákat raktam, forró sütőben pár perc alatt pirosra sütöttem. Ha kicsit kihűlt, lapátkával leszedtem a papírról és szalvétára tettem, hogy a zsír leitatódjon róla.
Ez a leves a legfinomabb frissen fejtett zöldborsóból, de télen mirelitet is nyugodtan használhatunk hozzá. Ízletes, laktató, könnyű étel.



Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés: