2012. május 21., hétfő

ZUKKINIS SÜTI - MAGYARNAK LENNI

Azt kérdezte a Márta 6 éves kisunokája, amikor a nagyanyja a hamarosan megtörténő honosításukról beszélt: akkor mi most még nem vagyunk valódi magyarok?
Kicsi Gellért, de igen, mi valódi magyarok vagyunk, valódibbak és jobbak, mint sokan képzelnék, de erről nem volt papírunk. Most már erről oklevelet is kapunk és fityiszt mutatunk 1920-nak.
Ma, 2012 májusának 21. napján megkaptam a visszahonosítást és magyar állampolgár is lettem.
Még egy szösszent a Márta 10 éves Csenge unokájáról. Hazafele tartanak a suliból, Márta, hogy a gyermeket rábírja a román nyelv tanulására kérdi tőle (románul): mit eszel?
Csengus, kivételesen különleges, nagyon jó képességű kislány ugyancsak románul válaszol: túrós palacsintát, majd magyarul folytatja: de most kérlek hagyd, hogy nyugodtan fejezzem be az evést.



A mai nap tiszteletére megsütöttem egy fantasztikus sütit: zukkinist!
Ehhez megtisztítottam és a reszelő nagy lyukán lereszeltem és enyhén besóztam egy kb 25 dkg-os zukkinit. Negyed óra múlva alaposan kicsavartam a levét.
Közben habverővel összekevertem 3 tojást, 3 kanál tejfölt, 3 kanál olvasztott, lehűtött vajat, 6 kanál cukrot, egy kiskanál sütőport. Hozzáadtam 10 dkg gorombára vágott diót, 1 citrom lereszelt héját és levét, a zukkinit és kb 15 dkg lisztet. Összevegyítettem az egészet és formákba öntöttem. 
A formákat 3/4-ig töltsük.
Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.


20 dkg porcukrot kikevertem annyi citromlével, hogy folyós, de nem túl híg cukorszirupot kaptam, ezzel locsoltam meg a még meleg, formájukból kiszedett sütiket.


Ezt a fantasztikusan finom, különleges süteményt egy kiváló teával fogyasztottam, Green Bijouxval, a Demmers Teehaustól.

Feleim, vegyetek és egyetek!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves a történet amit leírtál! :) Még egyszer gratulálok itt is a honosításodhoz!!!
    A sütemény amivel ünnepeltetek, nagyon különleges. Kipróbálom egyszer. Muffin formában is megsüthető, gondolom. ? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is köszönöm a gratulációidat! Persze, egy részét muffin formában sütöttem, de ez a mini kuglóf forma olyan cuki volt...

      Törlés
  2. Nagyon szép süteményt választottàl erre a jeles napra!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok!!!:) Anyósomék ma mennek az eskütételre, mi pedig várjuk, hogy hívjanak!!! Most már bármelyik pillanatban megtehetik.

    Még sopem sütöttem cukkinis vagy tökös muffint, pedig már sok helyen láttam, illetve tegnap pont egy műsorban is ezt sütöttek. Úgyhogy valamikor hamarosan össze kellene nekem is hozni egy ilyesmit!:) A tied nagyon jól néz ki.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edith, köszi, drukkolok nktek is! A zukkinis tippet egy szakácskönyben olvastam, már azt sem tudom hol, onnan vettem az ötletet.

      Törlés
  4. Imadom a kepeidet....egesz profi fenykepesz is lettel

    VálaszTörlés