2012. május 5., szombat

TÖLTÖTT VINETTA

Finom borjúhússal töltött zöldség, kívánhat-e valaki ennél többet?
Az elkészítése meg szemtelenül egyszerű, a végeredmény meg látványosan nagyszerű és roppant finom.


Hozzávalók 4 személyre:
- 4 padlizsán
- 30 dkg darált borjúhús (finom csirkéből is)
- 2 szikkadt zsemle, vagy 4 kis szelet kenyér
- 1 nagy fej hagyma
- 1 nagy sárgarépa
- 2 tojás
- 1 nagy csokor zöldpetrezselyem
- 1/2 l paradicsomlé
- pár marék reszelt sajt
- 3+3 kanál olaj
- só, bors
Kettévágtam a megmosott padlizsánokat és ügyesen, éles késsel kivágtam a belsejüket úgy, hogy fél centinyi szélük maradjon, csodaszép kis csónakokat kaptam így.
3 kanál olajon megdinszteltem a felaprított hagymát, majd rádobtam a reszelt sárgarépát és az apróra vágott padlizsánbelet. Sóztam, borsoztam és folytonos kevergetés mellett megpuhítottam. Akkor hozzáadtam a húst és folytattam a dinsztelést addig, amíg elfőtte a levét és pirulni kezdett. Akkor langyosra hűtöttem, belekevertem a tojásokat, a beáztatott, kicsavart és elmorzsolt zsemléket és az apróra vágott zöldpetrezselymet.
Ezzel a töltelékkel megtöltöttem a padlizsánokat, jó púposan, tepsibe egymás mellé helyeztem, kevés olajat és egy pohár vizet öntöttem alájuk, fólia alatt 30 perc alatt sütőben pároltam. Mikor már kész volt, levettem a fóliát, ráöntöttem a paradicsomlevet és reszelt sajtot szórtam a tetejükre. 
Újabb 20 perc alatt pirosra sütöttem.
Nos, hogy hangzik???


Feleim, vegyetek és egyetek!




2 megjegyzés:

  1. ezt muszaj lesz kiprobaljam...

    VálaszTörlés
  2. Már volt aki e recept után elkészítette és oda volt érte. Csak nem tud ide írni, mert gyenge a számítógépes tudása...

    VálaszTörlés