2012. május 20., vasárnap

LIMEOS RIZSKEKSZ

Van egy nagyon jó román bloggerlány (asszony), Laura Adamache a neve, gyakran nézem a receptjeit s habár még eddig semmit sem készítettem tőle, ez alkalommal nem tudtam ellenállni. Annyira izgató volt a limeos rizskeksze, hogy egykettőre kikevertem s megsütöttem. Azt hiszem, túl sebtében, mert az én ízletes süteményeim nem maradtak olyan szép magasak, mint az övéi, igaz kiskanállal tettem kis halmokat a tepsire. Talán azért, talán keményebbre kellett volna készítsem a tésztáját, de ki bánja? Annyira finom volt, hogy nem számított a formája. Meg amúgy így is csinos, nem?


Összekevertem 15 dkg puha vajat 10 dkg porcukorral, 2 tojás fehérjével, 2 lime reszelt héjával, 25 dkg rizsliszttel és annyi limelével, amennyivel szép, selymes tésztát kaptam. Laura szerint ne csináljuk keményre, hogy a nyomózsákból ki tudjuk kényelmesen nyomni sütőpapírra.
Óvatosan süssük 10-12 percig, vigyázzunk, hamar megég (nekem egy-kettő jobban megpirult). Kihűtöttem, porcukroztam.
Kitűnő teasütemény, de tejjel, tejeskávéval vagy akár csak kávéval is pazar uzsonna. Én Bio japan Sencha teával fogyasztottam, a Demmeres Teehaustól.
A második alkalomkor, amikor elkészítettem, tettem hozzá fél csomag sütőport. Szebben felnőtt, omlósabb lett. Próbáljátok ki ti is, mindenféleképp finom aprósüti.


Most meg mutatok nektek egy képet, a szívbaj kerülgetett amikor megláttam egy ház udvarán ezt a Cerberust. Így van az amikor a pénz és a jó ízlés találkozik...


Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés: