2012. május 23., szerda

LIMEOS MENTASZÖRP

 Türelmetlenül,  minden nap a piac körül lebzselek munkából hazafele jövet, hátha nyílik a bodza és végre elkészíthetem a várva várt kedvenc italomat. Nos, bodzát még nem, ellenben mentát találtam egy öreg bácsikánál. Egyik lábáról a másikra állva toporgott a piac bejáratánál, kezében egy hatalmas csokor illatos mentával. Szegény, jobbra-balra pislogott, remélve, hogy túlad a portékáján mielőtt a piacrendészetiek el nem kergetik onnan.



Megmostam egy csokor szárától megszabadított friss mentát és egy kevés vízzel turmixoltam.
Közben 1 kg cukrot felforraltam 4 dl vízzel, beledobtam a mentapasztát és csendes tűzön 5 percig főztem. Hozzáadtam egy alaposan megsikált citrom és egy lime héját, kicsavart levüket és tovább forraltam még pár percig. A tüzet elzártam és hagytam kihűlni, majd újra felforraltam, leszűrtem, palackokba töltöttem és párnák közé, szárazdunsztba tettem másnap reggelig.


Feleim, vegyétek és igyátok!

2 megjegyzés:

  1. Ez a Széchenyi-téri piac? Mert mintha magam előtt láttam volna a bácsikát!:) Egyszer ugyanígy, egy ilyen bácsikától vette nekem a(z akkoriban még vőlegény) férjem életem legszebb rózsaszálát. :)
    Ez a szörp nagyon finom lehet. Ki kell próbálnom. Amit én készítettem tavaly finom volt, de lehet, hogy a forralással jobban elő lehet "hívni" az ízét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, igen, ott, lehet ugyanaz a bácsi volt :-))). A szörp finom és hűsítő lett, menta-lime tökéletes kombináció!

      Törlés