2012. május 1., kedd

KACSACOMB EPERSZÓSSZAL



A kacsacombokat a bőrös felükön beírdaltam, val, frissen törött borssal beszórtam és az írdalt felükkel lefelé tepsibe tettem. 
Lefedve ropogósra sütöttem, egyszer megfordítottam. Nem szükséges hozzá semmilyen folyadék, a combok megfelelő mennyiségű zsírt engednek, abban tökéletesen megpirulnak a húsdarabok. 
A maradék zsírt majd lehűtve friss kenyérrel fogom enni, zöldhagymával.

20 dkg epret 2,5 dl vízzel és egy kanál cukorral pár percig főztem.
Egy púpozott 
 kiskanál lisztet diónyi forró vajban megfuttattam, ráöntöttem egy dl eperkompótlevet és alaposan elkevertem. Amint a szósz rotyogni kezdett további eperlével öntöttem fel, pici t és egy rudacska fahéjat is adtam hozzá, majd az eperszemeket is. Pár perc alatt a liszt tökéletesen megfőtt, akkor behabartam 1 dl tejszínnel, egyet rottyantottam még rajta és már kész is volt.
A klasszikus krumplipürével tálaltam.
Egyszerű, de mégis hatásos, vasárnapi ebédhez való recept.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése