2012. április 30., hétfő

LECSÓS KAKASHERE akár bogácsban is

Persze, hogy ismét kakashere, most lecsóalapon. Közeleg a nyár, íme egy bográcshoz való recept, hamar kész van, finom és egészséges. Mármint a lecsó miatt...


A lecsóhoz: kiolvasztottam 10 dkg apróra kockázott füstölt szalonnát, a pörcöket félretettem, a zsírján meg megdinszteltem 3 fej aprított vöröshagymát. Rádobtam 3 darab ugyancsak felaprított zöldpaprikát és folytonos kevergetés mellett azt is megpuhítottam. Akkor hozzáadtam 3 cikk zúzott fokhagymát, 3 nagy feldarabolt paradicsomot és a szalonnapörcöket, ztam, borsoztam, pirospaprikáztam és addig pároltam, amíg elfőtte a levét. Felöntöttem 1,5-2 dl vízzel, majd amikor forrt, hozzáadtam 
1 kg alaposan megmosott, hártyáitól megtisztított kakasherét.
Már csak 5 percet kellett a tűzön tartanom és meg is volt. Végezetül jó marék petrezselyemlevéllel szórtam meg

Tarhonyát főzhettek bele, vagy ehetitek friss kenyérrel, mindenképpen finom.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése