2012. március 20., kedd

TAVASZI TEKERCSEIM

Nem hittem volna, hogy ennyire finomra sikerül. Persze, másabb volt, mint amit a kínai étteremben ettem (amúgy nem túl gyakran), de itt a másság azt jelentette, hogy sokkal jobban ízlett a saját készítés.
Ugye, már a neve is kötelez, tavaszi, zöld, friss.
Azzal kezdtem, hogy a nagyáruház külföldi osztályán vásároltam egy csomag rizslisztből készült lapocskát. Ha ez nincs, lehet hazai réteslapokkal készíteni, de ezzel az igazi. Nem szemtelenül drága, könnyen kezelhető és egészségesebb mint a fehérlisztes európai testvére.

Egy nagy sárgarépát megtisztítottam és a reszelő nagy lyukán megreszeltem egy kis darab káposztával együtt. A kis darab tényleg kicsit jelentett, alig öklömnyi volt a káposztácskám.
Egy csomag friss, ropogós újhagymát megmostam és ferdén vágva felszeleteltem.
Egy csirkemellet nagyon apró kockákra vágtam (lehet darálni is).
Összekevertem a hozzávalókat egy nagyobb tálban, majd megöntöztem pár kanál szójaszósszal, ztam, borsoztam, beleaprítottam egy nagy csokor petrezselyemzöldet is.
A rizslapocskáimat pár pillanatra (20 mp) vízbe mártottam, majd kivettem és félretettem, fél perc alatt használhatóvá puhult. Amíg egyet töltöttem, addig a következő puhult.
A megpuhult lapocskám szélére 1 kanál tölteléket tettem, jobbról balról behajtottam az oldalát, majd feltekertem, pont úgy, mint a töltöttkáposztát. A töltelékeimet kiolajozott tányérra tettem, körülbelül 20 töltelékem lett.
Forró, bő olajban ropogósra sütöttem őket, szalvétára szedtem, hogy az olaj leitatódjon róluk.
Este narancslevet ittam mellé, reggel tartármártást szolgáltam fel hozzá.


Feleim, vegyetek és egyetek!

1 megjegyzés: