2012. március 21., szerda

MÁKOS-KÓKUSZOS GUBA

Annyira, de annyira büszke vagyok, egy kolozsvári gasztroblogger lesz egyik az 5 közül az országban, aki 300 méteren keresztül fogja Londonban vinni az olimpiai lángot. Ez a tehetséges szakács, Adrian Hadean, Jamie Oliverhez hasonlóan az óvódákban járva próbálja megváltoztatni a gyerekek és szülők hibás étkezési szokásait. A szakács maga is elől jár a jó példával, több tíz kilót fogyott megváltoztatva a saját táplálkozási módját és bevezetve az életébe a mindennapi sportolást. Gratulálok neki!
Most pedig elmesélem nektek, hogyan készítettem a tegnap mákos-kókuszos gubát.
Felkockáztam 25 dkg szikkadt kalácsot. Kivajaztam egy tűzálló tálat és beleterítettem a fele kalácsmennyiséget és megszórtam alaposan 2 marék kókuszreszelékkel.
Közben felforrósítottam egy fél liter tejet, beledobtam egy félbehasított vaníliarúdat, 3 kanál mézet, majd hagytam kihűlni.
A langyos mézes tejbe belekevertem 3 felvert tojást.
A tej felét rálocsoltam a kókuszos kalácsra, beterítettem a maradék kalácskockákkal, alaposan megszórtam mákkal és mazsolával, réöntöttem  a maradék tejet és a forró sütőbe dugtam.
Vanilíasodóval és baracklekvárral tálaltam!

Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése