2012. március 13., kedd

GRÍZES LEVENDULASZÖRPÖS DESSZERT




Csak ültem bambán és meredtem a számítógép képernyőjére. ÖÖÖÖ, grízes micsoda?? Esetleg torta, vagy koch?? Valahogy nem talált egyik elnevezés sem ehhez a desszerthez. Megvan: grízes levendulaszörpös desszert lesz a neve.
Az ötletet Flatcatnél olvastam, tőle inspirálodtam, köszönöm.


Egy fél liter tejbe csipet sót szórtam, felforraltam és belefőztem egy deciliter grízet. Mivelhogy már öreg róka vagyok és a tejbegrízfőzésben doktoráltam, soha nem mérem a grízet. Most is csak a ti kedvetekért írtam mennyiséget, amúgy csak szórom magasból, pergetem a daragyöngyöket a markomból a forró tejbe és csak keverem, keverem. 
Nem tudom, említettem-e, amikor  a suliból hazaérkeztem és a szüleim még dolgozni voltak (nyakbakulcsos gyerekek voltunk), akkor gyakran főztem tejbegrízet, sietve, hogy legyen még időm elmosogatni a tettjeleket, mielőtt hazajönnek. Szóval tejbegrízfronton nagyon rutinos vagyok.


A megfőtt grízt lehűtöttem és a mixerrel kevergetve hozzáöntöttem egy fél csésze levendulaszirupot, majd 2 egész tojást és egy jó marék kókuszreszeléket. 
Egy tűzálló edényt kikentem vajjal és megszórtam kókuszreszelékkel, beleöntöttem a grízet és közepes tűzön addig sütöttem (kb 40 perc) amíg a teteje meg nem pirult.
Még forrón ráöntöttem egy másik fél csésze levendulaszirupot.
Melegen hidegen egyaránt finom. 
Levendulaszirup helyett használhattok bármilyen szörpöt.


 Feleim, vegyetek és egyetek! 

3 megjegyzés:

  1. stii ca eu sunt mare amatoare de budincute din astea cu gris! si mi-ai dat idee ce sa mai fac din zaharul ala cu lavanda... hmmm

    VálaszTörlés
  2. Siropul de lavanda e mania mea, mai nou!

    VálaszTörlés
  3. A tuzallo edeny meseszep, a kepek gyonyoruek, es persze veszettul kivanom ezt a grizes cuccot!
    Nildi

    VálaszTörlés