2012. március 27., kedd

BORJÚRAGÚ LEVES TÁRKONYECETTEL

Csodálatos rózsaszínű, friss borjúcombot vásároltam, nagyon megkívántam a ragúlevest. Nem eszem gyakran húst, főleg borjút nem, de most akkora lendülettel és szeretettel álltam neki a készítésének, hogy magamon is csodálkoztam. 
A vasárnap délelőtti Varázsfuvola előadásáról igyekeztem haza, dudorászva, még a látottak-hallottak hatása alatt. Tudtam, hogy otthon vár a husika a hűtőszekrényben, de egy sárgarépán és egy petrezselyemgyökeren kívül semmi más nem volt otthon.  A piac már bezárt, ezért egy csomag mirelit vegyeszöldséget vásároltam a sarki boltban, remélem ezért senki sem fog megkövezni...
Elkészítettem a borjúragút, majd felöntöttem másfél liter vízzel, utánasóztam, majd belezuttyintottam 40 dkg mirelit vegyesöldséget. Volt benne sárgarépa, petrezselyemgyökér, zellergumó, zöldborsó. 
10 perc alatt készre főztem, behabartam két kanál tejföllel, majd kanálnyi tárkonyecettel ízesítettem.
Nagyon finom lett, a szegfűbors aromája és a tárkonyecet zamata kiérződött a levesből.


Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés: