2012. február 13., hétfő

TATIN MÁSKÉPP

Ez a századik receptem a blogon!
Amikor tavaly október végén csak úgy véletlenül, játékból megcsináltam a blogot és elkezdtem közölni benne a történetekkel, emlékekkel tarkított recepteket, esküszöm nektek, nem hittem volna, hogy megérem ezt a kerek számot.

Ha valaki azt kérdezné: - miért teszem ezt? - annak elmondom: azért mert szeretem. 
Szeretem eltervezni mit és hogyan főzzek, szeretem megvásárolni a hozzávalókat, hazaérve kicsomagolni és újra átélni a vásárlás örömeit. 
Imádom beszerezni a fotózásokhoz a kellékeket edényboltokat, háztartási felszereléseket árusító üzleteket járva. Havonta egyszer kimegyek az ócskapiacra és ott vadászok. Kollégákat, barátnőket piszkálok, tőlük kölcsönveszek mindenféle szerintem tálalásra és díszítésre alkalmatos tárgyakat.  
Kedvelem előkészíteni az alapanyagokat, kedvvel megkészíteni az ételt és kitálalni a megfőzötteket. 

Imádom lefényképezni a "remekműveimet" (van amikor csak telefonnal),  majd letölteni a számítógépre és legjobb tudásom szerint kozmetizálni őket. 
Szeretem megírni a recepteket és útra engedni őket a közösségi oldalamon. 
Majd lélekzetvisszafogva várni a reakciót...
Az, hogy megeszem-e az elkészített ételt, már szinte nem is számít. 
Nem is ez a célom...

De lássuk az almatortát :
Egy kerek edényben (lehet lábos is) megkaramellizáltam 6 kanál cukrot, majd kiraktam megtisztított és felcikkezett almaszeletekkel.

Meghintettem őrölt fahéjjal és reszeltem rá egy citrom héját is. Majd bedugtam a forró sütőbe és legalább 20 percet sütöttem az almát. 
Amíg az alma puhult, addig felvertem jó keményre 4 tojás fehérjét 4 kanál cukorral és pár csepp citromlével. Amikor már fényes, kemény volt hozzáadtam és gyöngéden, alulról felfele mozdulatokkal belekevertem 4 kanál lisztet. 
A habos lisztet a megsült alma tetejére simítottam majd tűpróbáig sütöttem. Vagyis addig, amíg egy beleszúrt fogpiszkálóra már nem tapadt ragacsos tészta.
A kész süteményt még azon melegében kifordítottam egy tányérra. Ha ezt nem teszitek meg, a karamell meghűl és a sütemény beragad az edénybe. Aztán majd kanalazhatjátok belőle...vagy esetleg újra melegíthetitek!
Tejszínhabbal, vaníliasodóval, vaníliafagylalttal lehet enni, de magára is kitűnő. Igaz Ingeborg?
Én almabort ittam mellé.




Feleim, vegyetek és egyetek! 



2 megjegyzés: