2012. február 18., szombat

OROSZ CÉKLASALÁTA

Mivel még javában benne vagyunk a hideg télben, szükségünk van vitamin és ásványanyagokra. Ennek egyik legfőbb és legfinomabb forrása a cékla. A rengeteg vitamin mellett, amit tartalmaz, sok egyéb áldásos feladata is van: kiváló vérképző, májtisztító, közérzetjavító, segít leküzdeni a náthát és az ifluenzát, elősegíti a máj és belek működését. S hogy mindez ne legyen elég és legyen még nagyobb kedvetek a fogyasztásához, elmondom: a cékla vörös festékanyaga, a betain tumorellenes hatású. A finom ízéről meg mit mondjak? Édes, aromás s ha megkapjuk a módját, hogy jól elkészítsük, akkor nagy kedvenc lehet kicsinek nagynak.

Megmostam alaposan két közepes méretű céklát, 2 krumplit, 3 sárgarépát és puhára főztem. 
Ha a zöldségeket fóliába csomagolva a sütőben sütjük, sokkal finomabbak, csak több időbe telik, amíg megpuhulnak.  



Meghámoztam és apró kockára vágtam a megfőtt zöldségeket. Egy jó marék savanyúkáposztát is felapróztam, kibontottam és leszűrtem egy konzerv vörösbabot. 
Az egészet összekevertem egy nagyobb tálban, sóztam, borsoztam, olivaolajjal meglocsoltam.
Lefedve illik hagyni legalább 2 órát, hogy az ízek összeérjenek.
Tartalmas, finom, de mégis könnyű vacsora.





Feleim, vegyetek és egyetek!











1 megjegyzés:

  1. Ez a verzio ok Galinanak, Natasanak. Ingenek a kaposztat, babot lehet tapiokagyongyel potolni :)

    VálaszTörlés