2012. február 12., vasárnap

CSOKISZUFLÉ BÁLINT NAPRA


Nagyon szépen kérem férfi olvasóimat, hogy abban az esetben ha van kivel, van hol és van mikor, akkor készítsék el ezt a  desszertet kedvesüknek. Annyira egyszerű és mégis annyira különleges desszert, vendéglőben aranyárban mérik, pedig igencsak könnyű az elkészítése. 
Bátrabbak máris fogjanak hozzá egy próbasütéshez.

Addig is figyelmetekbe ajánlom ezt a cuki kis szívecskés tükröt, amit nemrég kaptam ajándékba 
régnemlátott 
K. Ildikótól találkozásunk alkalmából. Meg is hatódtam tőle. Még egyszer köszönöm! 
De lássuk a csokiszuflét: gőz fölött felolvasztottam egy tábla (10dkg) tejcsokit és 10 dkg vajat. Kevergetve kicsit kihűtöttem aztán hozzáadtam egyenként és közben kevergetve 4 tojás sárgáját, majd 2 kanál lisztet. Aztán gyöngéden beleforgattam a 4 tojás fehérjét, amit jó keményre felvertem 2 kanál cukorral.
Közben kivajaztam 4  felfújtformát vagy teáscsészét (ha forma nincs) és alaposan beszórtam kristálycukorral. Megtöltöttem a formákat háromnegyedig a csokis masszával majd betettem egy tepsibe, amibe vizet töltöttem úgy, hogy a víz a formák feléig érjen. Aztán betettem a tepsit az előre felforrósított sütőbe. 
Pontosan 10 percig kell sütni, akkor kívül ropogós, belül folyós lesz. Ha valaki így nem kedveli, akkor süsse kicsit többet. Kérésem az, hogy ne nyitogassátok a sütő ajtaját, a felfújtnak van egy rossz tulajdonsága, hideg hatására szeret összeesni.

Boldog Bálint napot a szerelmeseknek!


Feleim, vegyetek és egyetek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése