2012. január 21., szombat

SAJTSZUFLÉ RIBIZLIZSELÉVEL

Tudom, hogy furcsának tűnik ez az ízkombináció, de higyjétek el nekem, lekvár nélkül az egész nem más mint egy banális étel. Gondoljátok csak el, mennyire finom a sajt gyümölccsel. 


Ha néha bevetődök egy jobb szállodába megéjszakázni, akkor reggelire a svédasztalról mindig a gyümölcsöt és a sajtot viszem. Két okból: az egyik az, hogy úgy tűnjön "a kis bögyös" egészségesen táplálkozik, a másik pedig, mert pukkadásig szeretem enni magamat finom sajtokkal, gyümölcsökkel. Felőlem a szalámigyárak lehúzhatják a redőnyt! 
Hogy ezt leírtam, jöttem rá, hogy egyre ritkábban tévedek be többcsillagos szállóhelyekre, csak nosztalgiával tudok visszaemlékezni arra, amikor Ingeborg barátnőm munkába menet irigykedve tekergette a nyakát a Duna parti szálloda felső emeleti ablakaira, ahol jómagam dőzsöltem. Hja, változnak az idők, azóta én már a nyakamat sem tudom tekergetni, az isiász miatt és arról, hogy több csillag meg már szó sem lehet...


Erről a receptről meg ne átalljátok megírni a véleményeteket, keservesen megizzadtam, amíg rájöttem, hogyan lehet megjegyzéseket fűznötök a receptjeimhez. Szól ez mindazoknak, akik ezt eddig nem tudták megtenni (végül az én hibám miatt, valahogy bekapcsolva maradt a spamszűrőm), szeretettel és némi félelemmel vegyes aggódalommal várom a megjegyzéseiteket, csak állítsátok be a megfelelő rubrikát és hajrá! Állok elébe!


Íme a sajtszuflé receptje:
Elkészítettem egy besamelmártást: 10 dkg vajat olvadásig hevítettem, belekevertem három kanál lisztet, picit hagytam, amíg felhabzott az egész, aztán felöntöttem egy deci főzőtejszínnel és 3 deci hideg tejjel, ztam, borsoztam és kevergetve besűrítettem. Ne féljetek, előszőr picit csomósnak fog tűnni az egész, kevergessétek kitartóan, mert selymes lesz és sima. Jó ha ezt a műveletet egy kisebb méretű habverővel teszitek. Aztán a tűzről lehúzva belekevertem 10 dkg gorgonzola sajtot (bármilyen aromás, olvadós sajt finom bele, a kéksajttal egyenesen mennyei), pici vágott zölpetrezselymet  és amint kissé meghűlt, egyenként 4 tojás sárgáját. Petrezselyem helyett reszeljetek bele kevés szerecsendiót, azzal az igazi. A tojások fehérjét pikk-pakkra felvertem  jó keményre, pici sóval és lazán beleforgattam a sajtos masszába. Kivajazott-lisztezett  tűzálló csészékbe öntöttem (6 lett belőle) és tepsire helyeztem őket. A tepsibe 2 ujjnyi magasan vizet öntöttem és körülbelül 25 percig sütöttem előmelegített sütőben, addig amíg szépen megemelkedtek és piros lett a kalapkajuk. 
Az ajtót ne nyitogassátok, mert összeesik még tálalás előtt! Hagyjátok meg magatoknak ezt a luxust pont tálalás előtt 3 perccel, amikor a legjobban fáj a kudarc! 
Ha a szuflét hamarább elkészítettétek és annak rendje s módja szerint összeesett, tegyétek pár percre forró sütőbe, általában az segít megmenteni a szégyntől. Jó, a szégyen enyhe túlzás, de a felélesztési módszer az tuti.











Magam készítette ribizlizselével fogyasztottam, Kiwy-Strawbery gyümölcsteát ittam mellé. 
A Demmers Teehaus kitűnő teájában kiwi és eperdarabok, alma és citromhéj, hecserli és hibiszkusz található. 









Jó választás lesz akár előételnek, akár vacsorára eszitek!



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése