2011. december 4., vasárnap

POGÁCSA KACSAZSÍRRAL ÉS HAGYMÁVAL

Annyira megkívántam a kacsatöpörtyűt, hogy vettem egy fél kiló kacsaszalonnát, kiolvasztottam a zsírját, megettem a töpörtyűjét. Nem esett jól...de megmaradtam egy fél liter kacsazsírral.
Akkor gondoltam ki, hogy töpörtyűs pogácsa helyett hagymás pogácsát sütök, de zsiradékként a kacsazsírt fogom felhasználni. A recept inspirációja Limarától érkezett.
 Gondolataimat tett követte, éppen ezért apróra kockáztam 5 hagymát és nagyon kevés olajon, folytonos kevergetés mellett megpirítottam.

















Közben deszkára szitáltam fél kg lisztet, összemorzsoltam 20 dkg hideg kacsazsírral, 1 kanál sóval, 1 tojással és 1 tojássárgával és összegyúrtam fél deci langyos, cukros tejben  felfuttatott 3 dkg elesztővel és annyi langyos tejföllel, amennyivel selymes, rugalmas tésztát kaptam.
Konyharuhával letakartam és hideg helyre tettem pihenni 2 órát. 
Kinyújtottam 1 cm vastag, téglalap alakúra és megkentem a pergelt hagymával.  Hajtogattam: fentről középig lefele, lentről fölfelé, jobbrol-balra középig, balról-jobbra középig, majd összecsuktam mint egy könyvet. Ismét letakartam és ment pihenni még 2 órát a hűvösre.


Miután megkelt a kis csomag, ismét kinyújtottam körülbelül 1,5 cm vastagra, kiszaggattam a pogácsákat, a tetejüket megkentem 1 tojás sárgájával, amit 2 kanál tejjel lazítottam és forró sütőben szép pirosra sütöttem őket.




A kis abrosz, amit a képen láttok, a kezem munkája, 10 éves korom körül varrtam az iskolában kézimunka órán egy régi háziszőttes abroszra, amit anyukám tudta nélkül szabdaltam darabokra... 

Feleim, vegyetek és egyetek!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése