2011. december 7., szerda

KARÁCSONYI CSILLAGOK

Közeleg a Karácsony...ha tetszik, ha nem. Hát, nekem nem tetszik, rengeteg munka: takarítás, ablakpucolás, főzés, sütés, utána mérték nélküli zabálás, fölösleges cuccok ajándekcím alatti megvásárlása, utána pedig ismét takarítás...A lényeg meg persze elvész menet közben!


Az aprósütemények kedvelőjeként szőlőzselés csillagokat keszítettem, dobozban sokáig eláll, puha, omlós, pikáns desszert.


A tészta alapanyagait gyors mozdulatokkal összegyúrtam: 30 dkg lisztet, 20 dkg vajat, csipetnyi sót, 10 dkg porcukrot majd 2 tojás sárgáját. Fóliába csomagoltam és betettem a hűtőszekrénybe vagy 2 órára pihenni.


Vékonyra kinyújtottam, csillagformával kiszúrtam, sütőpapíros tepsibe helyeztem és világosra sütöttem.
15 deka porcukrot összekevertem pár csepp ételfestékkel és annyi citromlével, amennyitől pasztaszerű lett. 



A csillagokat megkentem a cukorpasztával, cukorgyöngyökkel díszítettem, összeragasztottam szőlőzselével (finom bármilyen keményebb, savanykás lekvárral). 
 Ajándéknak sem megvetendő, ugye?



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése