2011. december 25., vasárnap

BOEUF VAGY OROSZ SALÁTA egyszerűbben

Valahányszor húslevest főzök, mindig készítek "boeuf" salátát, ami nálunk (Romániaban) szinte elképzelhetetlen fogása az ünnepi menűnek. A boeuf szó marhát jelent franciául, de én a tyúkhúsból készültet is így nevezem. Hisz csak nem nevezhetem poule salátának, azt végképp senki sem ismerné. Ezt a húsos, zöldséges salátát olvastam orosz saláta név alatt is, igaz, kicsit másképp elkészítve. 
Én az egyszerűsített változatát készítem, teljesen másképp mint ahogy tanultam. Nem teszek bele sok krumplit, zöldborsót egyáltalán és a majonézzel is csínján bánok.
Íme az én Boeuf salátám, amit mostanság készítettem:
Szépen apró kockákra vágtam 4 szál főtt sárgarépát, 2 főtt petrezselyemgyökeret, egy kisebb fej főtt zellergumót, 1 főtt krumplit, 2 keményre főzött tojást, 3 darab jól kicsavart ecetes uborkát és egy jó darab főtt húst (marhát vagy tyúkot tetszés szerint).
Az egészet összekevertem 2 kanál majonézzel és annyi joghurttal, amennyitől szépen összeálltak az összetevők. ztam, borsoztam, lehűtöttem, friss kenyérrel fogyasztottam.




Feleim, vegyetek es egyetek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése