2011. december 19., hétfő

BARNARIZS CSIRKECOMBBAL

Azt hiszem megvan több mint 15 éve, amióta a lányok csapata felbomlott. Nagyjából én maradtam itthon, a két Ildikó külföldre költözött, ki közelebb, ki a világ végére, Anm meg szintén eltávolódott tőlünk...
Tehát, mint meséltem, a mi kis négyesfogatunk hosszú évekig minden hónapban egyszer összeült, olyan lányos találkára, mindig más vendéglőben és mindig a másik számlájára. Vihorásztunk, pletykáltunk és persze jókat ettünk. 
A rizsről Anm jut mindig az eszembe, ő kivétel nélkül minden alkalommal hosszasan tanulmányozta az étlapot, forgatgatta a lapokat, hümmögött, variált és mindig, de mindig rizset rendelt (és kapuccsinót).




Beáztattam estéről másnapra kevés langyos vízben 20 dkg barna rizset. Nem vagyok oda annyira a barna rizsért, de folyamatosan azt hallom-olvasom, hogy ez az egészségesebb, én meg próbálok alkalmazkodni mindenhez, ami közelebb visz a megfelelő táplálkozáshoz. A bajom csak az a barnarizzsel, hogy többet kell főzni mint a "normál" rizset és javasolt előre, időben beáztatni.








Felaprítottam apróra két fej hagymát és megdinszteltem egy kevés olajon. Amikor már üvegesen csillogott, akkor rádobtam 6 darab csirkecombot, az alsó részét, én azt szeretem és néha megkevergetve pirítgattam őket a hagymás olajon.
Amikor úgy láttam, hogy a hagyma kezd erősebben pirulni, hozzáöntottem a lecsorgatott rizset, pár percig együtt kevergetve sütögettem őket, majd felöntöttem annyi vízzel (finomabb húslevessel) amennyi a  rizs térfogatának a kétszerese. 
ztam, borsoztam, beleszórtam egy jó marék szárított gyökérzöldséget és fedő alatt, néha megkevergetve puhára főztem. (ha szükséges, öntsetek még alá vizet)
Tormás céklasalátával ettem!




Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése