2011. december 3., szombat

AVOKÁDÓ KRÉM

Avokádó krém, vagyis quacamole...
Ezt a trópusokról származó semleges izű gyümölcsöt Márta mutatta meg nekem először, addig az áruházak polcán lapuló többi exotikus zöldséggel-gyümölccsel együtt jó messze tartottam magamtól.
Furcsa nevükhöz rossz ízt, lehetetlen recepteket társítottam. 
Márta elmondta nekem, hogy ezt a körte alakú, méregzöld gyümölcsöt zöldségként lehet fogyasztani, tele van vitaminokkal, proteinekkel, magjából olajat préselnek ki, amelyet a kozmetikai iparban is nagyra értékelnek.
Amikor avokádót vásárolok alaposan megtapogatom, puha kell legyen mint egy érett barack, folttalan, ép héjú. Ha kemény, újságpapírba csavarva pár nap alatt a kamrában tárolva puhára érlelem.

 Az avokádót késsel körbevágjuk, egészen a magig, majd mindkét kezünkkel egy-egy avokádófelet megfogva, ellentétes irányba megcsavarjuk.  
A mag az egyik "féltekében" marad, onnan késsel kivehetjük, majd az avokádóhúst kiskanállal könnyedén kikanalazhatjuk. Én általában először meghámozom az avokádót, aztán vágom és csavarom ketté, de eleggé csúszós a felülete, gyakran kiugrál a kezeim közül.

A kikapart avokádóhúst botmixerrel, vagy akár villával pürésítem, sózom, borsozom, citromlével ízesítem. Citromlé helyett tehetünk ecetet, ez is megakadályozza az avokádó oxidálását.  Amúgy ennyi az alap, de tehetünk bele tetszés szerint zúzott fokhagymát, apróra vágott chilit, marék reszelt parmezánt (nekem így a kedvenc), apróra kockázott hagymát. Mindenfále képp finom. Pirítós kenyérrel, friss zsömlével, tortilla chipsszel fogyaszthatjuk.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése