2011. november 4., péntek

Mennyei reggeli Benedek nyomában

Ha kiadós és finom reggelit akarsz összerittyenteni a párodnak (nem csak a lányokhoz szólok), vagy akár csak magadat akarod kényeztetni egy vasárnap reggel,  hát akkor ez az a reggeli, amit el kell készítened. Pofonegyszerű, mennyeien finom!
A Benedek tojás (eggs Benedict) ihletett meg, soha nem készítettem még holland mártást, ezért úgy  gondoltam ez a reggelinek való recept lesz a legmegfelelőbb alkalom a kísérletezésre. Megpróbáltam, elkészítettem és egyből sikerült, pedig nagyon féltem tőle. 
Mivel az eredeti receptben sonka szerepelt, nekem meg nem volt otthon csak Emőkétől kapott mangalica szalonnám, hát azzal készítettem, s mivel hiányoltam a zöldséget az eredeti receptből, hát egy paradicsomot is becsempésztem a reggelimbe. Ja, és angol muffin helyett rozszsömlét használtam.



2 szemely részére készült receptet írok le. 
Először elkészítettem a holland mártást. Nem kell félnetek tőle, ha kicsapódik a tojássárgája, dobjuk ki és kezdjük újra. Higyjétek el nekem, ezek után mindig sikerülni fog. 
Egy lábosban 3 ujjnyi vizet tettem fel főni, 2 kanál ecetet is hozzáöntöttem. Amíg a víz felforrt, addig serpenyőben pirosra sütöttem a kakastaréjra igazított szalonnaszeleteket és ugyanott megpirítottam a félbe vágott 2 zsömlét is, vigyázva, hogy ne szívjon fel sok szalonnazsírt. 
Ekkor már forrt az ecetes víz is, lapos pohárba egyenként felütöttem  4 tojást és ugyancsak egyenként, finoman belecsúsztattam őket a forrdogaló vízbe. Utána egy kis fakanállal "összetereltem" a szétfutni igyekvő tojásfehárját, óvatosan ráhajtogattam a tojássárgákra. 3 percig forraltam csendesen, majd szűrőlapáttal kiszedtem.
Maris tul lettunk ket igen bonyolultnak tuno etelen, a holland martason es a buggyantott tojason. Ugye milyen egyszeru volt? Ezentul el lehet vele barkit kapraztatni!
A zsemlékre helyeztem a sült szalonnát, pár szelet paradicsomot, a buggyantott tojást, megkentem a mártással és voila', lehet reggelizni.




Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése