2011. november 24., csütörtök

KARÁCSONYI CUKROS DIÓ

Ha fogalmatok sincs mit fogtok szeretteiteknek Karácsonyra ajándékozni, akkor kedves meglepetésként készítsétek saját magatok. Javaslatom: legyen karamellizált dió-mogyoró-mandula egy csinos csatos üvegecskében.
Nem kell hozzá sok minden, időben is  meglesz.

Én megpirítottam száraz serpenyőben 30 dkg  földimogyoró -dió-mandula keveréket, majd tiszta vászontörlőbe tettem és alaposan ledörzsöltem vele a megégett héjukat. Ha marad rajta, nem gond!

Közben ismét serpenyőbe szórtam 30 dkg cukrot és 2 kanál vizet, mellédobtam egy felhasított vaníliarudat és addig pirítgattam, amíg a cukor előbb olyan lett mint a hókása, majd lassanként megkaramellizálódott. Óvatosan dolgozzatok vele, ha megéget olyan, mintha forró ólomba nyúltatok volna. Vigyázzatok arra is, ne piruljon a cukor sötétbarnára, akkor már kesernyés az íze.
Beledobtam a pirított magvakat, addig kevergettem amíg bevontam a karamellel őket, majd sütőpapírral bélelt tálcára öntottem. Vigyázat, éget! És égett!
Kanállal elsimítgattam, majd amikor langyosra hűlt, akkor darabokra tördeltem, csatos üvegbe tettem. Egy fenyőággal díszítve  jó ajándék lehet jó fogazattal rendelkező ajándékozottunknak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése