2011. november 6., vasárnap

Gesztenyés-csokis muffin


Jó húsz évvel ezelőtt amerikai barátaimnál láttam először ezt a süteményt. Lebiggyesztett ajkakkal, kicsit lenézően gondoltam : nos ez nem nagy kunszt, nevetségesen egyszerű... csak össze kell keverni a nem túl bonyolult alapanyagokat és kisütni. Most ennyi év távlatából bocsánatot szeretnék kérni Michelétől és a többi amerikai háziasszonytól, a muffin, habár egyszerű elkészíteni, igenis finom, változatos és szeretetre méltó!
Mivel majdnem tél van és ilyenkor rengeteg gesztenye található a piacokon, úgy gondoltam, pár szem gesztenyéből muffintölteléket készítek.
Egy kis lábosba tettem 25 szem gyönyörű, picit bevagdosott  gesztenyét és 10 percig főztem, majd leszűrtem, kihűtöttem és egy  kis késsel (sejakésemsejakiskésem) kikapartam a belsejét.



10 dkg főzőcsokoládét apró kockákra vagdostam, mellészórtam a gesztenyemorzsalékot, 10 dkg porcukrot, 15 dkg lisztet, egy fél sütőport, csipetnyi sót és alaposan összekevertem. Másik tálban felvertem 3 tojást, összekevertem 10 dkg olvasztott vajjal (helyettesíthetjük olajjal) és belezúdítottam a lisztes keveréket. Gyors mozdulatokkal összekevertem, nem kell vele sokat lacafacázni, épp annyit kevertem, hogy ne maradjanak száraz lisztszigetecskék a tésztában. 
(Ha túl híg, tehetünk még bele lisztet, ha túl sűrű, lazíthatjuk tejjel vagy joghurttal, vékony tejfölvastagsagú kell legyen a massza, hogy segítség nélkül lecsorogjon a kanálról a formába).
Mivel a tálcás muffinsütőmben újabban mindig leég a tészta, hát vettem pár szilikonformát, azt nem kell kenegetni,  3/4-ig megtöltöttem őket. A közepükbe egy-egy szem aszalt szilvát dugtam.



Előmelegített sütőben úgy 15 percet sütöttem, tűpróbáig, majd kiborítottam a formából és leöntöttem 10 dkg gőz felett felolvasztott csokival.



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése