2011. október 21., péntek

Narancsos sütőtökkrémleves gyömbérrel és chilivel

Hideg őszi estéken, amikor kint zuhog az eső, akkor jól esik mindenkinek elszürcsölgetni egy kis forró sütőtökkrém levest. Ha csak úgy ráadásnak pikáns gyömbérrel, csípős chilivel és édes-savanyú narancslével van megbolondítva, nos az maga a paradicsom (akarom mondani a sütőtök).
Egy kilónyi sütőtököt összekaszaboltam, meg is izzasztott rendesen a vastag  héja, sütőbe tettem és hagytam süldögélni úgy jó 45 percig. Addig bőven ráértem a többivel foglalkozni: összedaraboltam egy kis fej hagymát és olajon dinsztelgetni, puhítgatni kezdtem. Amikor már "üveges" volt, ahogy a szakácskönyvek emlegetik, akkor rádobtam egy jó nagy megtisztított, felkockázott krumplit, tovább kevergettem, meglocsoltam 1 kanál mézecskével, rászórtam egy diónyi reszelt gyömbért (vagy mokkáskanálnyi gyömbérport), picikét még hagytam karamellizálódni, aztán felöntöttem úgy egy liternyi vízzel. Amíg a krumplit puhítottam, addig a tököcske is omlósra sült a sütőben. Végezetül hozzáöntöttem  másfél deci narancslevet, sóztam, borsoztam, beledobtam a megtisztított tökbelet és levettem a tűzről, ismét elő a botmixert, addig nem hagytam magam amíg krémes állagú nem lett. Ahhoz, hogy rákerüljön a korona, behabartam egy kis pohár főzőtejszínnel, pirított napraforgómaggal, szárított chilivel szórtam meg. 
Feleim, higyjétek el nekem és pár kostólotanúmnak, hogy igen ízletes leveske. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése