2011. október 23., vasárnap

Maceszgombóc (és gombaleves)

Nagyon finom dolog ez a maceszgombóc! Zsemlegombócot szerettem volna készíteni egy levesbe, de nem volt itthon szikkadt kenyerem csak egy doboz pászka, amit nem is tudom miért vásároltam...


Összetörtem-morzsoltam egy tálkába 7 lapocska maceszt (10 dkg), leöntöttem 10 dkg olvasztott, kihűtött vajjal, 1 felvert tojással, apróra vágott petrezselyemmel szórtam meg,ztam, borsoztam és alaposan összedolgoztam. Majd betettem a hűtőszekrénybe és egyéb után néztem. Például játszottam egy szórablót az interneten. Persze nyertem :-).
Jó óra elteltével ping-pong labda nagyságú golyócskákat csombolygattam vizes tenyérrel és kifőztem őket sós vízben ugy 10-12 perc alatt!


A leveske amibe készítettem az nagyon egyszerű volt: hagyma, gomba, murok, pici tejföl, ennyi. Ebből az ételből vittem egy adaggal Aditzá-nak is, elmondása szerint nagyon finom volt, véleménye(m) szerint a maceszgombócnak köszönhetően is.  


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése